Pallasz Athéné Egyetem GAMF Műszaki és Informatikai Kar

Gyengénlátó Változat

Tehetség: hallgatók a világ élvonalában

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail

Tehetség: hallgatók a világ élvonalában

Az elmúlt években az intézmény járműépítő hallgatói  nemzetközileg is ismertté tették a GAMF nevét. A Megaméter és a MegaLux igazi sikersztori, ami azt bizonyítja, hogy Magyarországról, egy vidéki intézményből is el lehet jutni a világ élvonalába, csak tehetség, szorgalom és kitartás kell hozzá. A sikerhez persze hozzájárultak azok a támogatók is, akik hittek a csapatban és anyagiakkal, munkával vagy más módon segítették  részvételüket a nemzetközi versenyeken.


Megaméter

A Shell által meghirdetett nagyszabású nemzetközi versenyre egyetemi, főiskolai csapatok jelentkezhetnek saját tervezésű és építésű járművel.  A feladat minél nagyobb távolságot megtenni egy liter üzemanyaggal. A Kecskeméti Főiskola GAMF csapata 2009 őszén kezdte fejleszteni energiatakarékos járművét, amellyel 2010 májusában versenyzett először. A jármű azért kapta a Megaméter nevet, mert a csapat célkitűzése az 1000 km/1 literes fogyasztás volt. Azóta ötször döntötték meg a magyar rekordot, és átlépték a 3000 km/1 literes álomhatárt is, ami a verseny történetében is csak keveseknek sikerült. Járművük 3082 km-t tudna megtenni 1 liter benzinnel, ami jelenleg a világ második legkisebb fogyasztású járműve.

Tovább a csapat facebook oldalára

 

 MegaLux

A Megaméter sikerei után a csapat új kihívást keresett.  A World Solar Challenge a világ egyik legjelentősebb napelemes autó versenye, amelyen az indulóknak saját tervezésű és építésű járművükkel Ausztráliát kell átszelniük kizárólag a nap eneregiáját használva. 2015-ben a kecskeméti csapat óriási bravúrként – 46 induló csapat közül – az élmezőnyben, a 7. helyen ért célba, megelőzve számos híres egyetem csapatát.  A csapat úgy gondolta, hogy érdemes megpróbálni a másik jelentős versenyt is, ahol a járműveknek napenergiával kell haladniuk, mert a MegaLuxban van még "tartalék", ezért 2016-ban Dél-Afrikában is rajthoz álltak.

A dél-afrikai verseny viszonylag „fiatal”, 2008-ban rendezték meg először, és azóta kétévente hirdetik meg. Míg Ausztráliában az volt a feladat, hogy minél rövidebb idő alatt szeljék át a járművek a kontinenst, addig Dél-Afrikában meghatározott idő  nyolc nap  alatt kellett a legnagyobb távolságot megtenni. Ezen a versenyen együtt haladt a mezőny városról városra, plusz kilométereket az egyes állomáshelyeken beiktatott „hurkokkal” lehet szerezni. A távolság Pretoria és Fokváros között 2100 km, de a legjobbak – ahogyan a kecskemétiek is a világ élmezőnyében  3 ezer kilométernél is többet tudnak megtenni.  

A díjkiosztón háromszor szólították színpadra a GAMF csapatot. A kecskeméti egyetemisták kapták a Nemzetközi Napenergia Szövetség díját, amit annak a csapatnak ítéltek oda, amely a legjobban példázza a szövetség küldetését: „Figyelemfelhívás a fenntartható közlekedés fontosságára, az innovációra, és a mérnöki szemléletű technikai sport népszerűsítésére." A GAMF csapat érdemelte ki a dél-afrikai verseny  legsikeresebb újoncának járó díjat is. A versenyen a harmadik leghosszabb távot – 4033 km-t – tudták megtenni a delfti (Hollandia) és a tokai (japán) egyetemek csapatai után. 

Tovább a MegaLux honlapjára






Parnereink